2024

DW Logics

A leading player in the sleep tech space, Snooze is reimagining

the importance of sleep in the 21st century.

Branding / Web UIUX・Development / 3D Visual Design・Motion

Project Overview

대운로직스는 국내에서 원활한 물류 솔루션을 제공하는 것을 목표로 하는 전문 물류화물 회사입니다. 20여년의 경력으로



고객의 성공을 최우선으로 하고 효율적인 물류 관리와 신속한 배송을 통해 고객 비즈니스의 성장을 지원합니다. 다양한 운송 옵션으로



화물, 모빌리티, e-커머스, 3PL서비스를 제공하여 실시간 화물 지입차주 모집을 통해 신뢰할 수 있는 동반자로 함께 성장하고자 합니다.



효율적인 물류 관리와 신속한 배송을 통해 고객 비즈니스의 성장을 지원합니다. 다양한 운송 옵션으로 화물, 모빌리티, e-커머스, 3PL서비스를



제공하여 실시간 화물 지입차주 모집을 통해 신뢰할 수 있는 동반자로 함께 성장하고자 합니다.

대운로직스는 국내에서 원활한 물류 솔루션을 제공하는 것을 목표로 하는 전문 물류화물 회사입니다. 20여년의 경력으로



고객의 성공을 최우선으로 하고 효율적인 물류 관리와 신속한 배송을 통해 고객 비즈니스의 성장을 지원합니다. 다양한 운송 옵션으로



화물, 모빌리티, e-커머스, 3PL서비스를 제공하여 실시간 화물 지입차주 모집을 통해 신뢰할 수 있는 동반자로 함께 성장하고자 합니다.



효율적인 물류 관리와 신속한 배송을 통해 고객 비즈니스의 성장을 지원합니다. 다양한 운송 옵션으로 화물, 모빌리티, e-커머스, 3PL서비스를



제공하여 실시간 화물 지입차주 모집을 통해 신뢰할 수 있는 동반자로 함께 성장하고자 합니다.

우디즈는 ‘물류 업체와 차주를 원활히 이어주는 신뢰할 수 있는 파트너, 대운로직스'라는 의미를 담아 국내에서 원활한 물류솔루션을 제공하고자하는



브랜드를 위해, 유사 카데고리 시장에서 차별화된 경쟁력을 확보할 수 있도록 전략 및 정체성 시각화 및 웹사이트 디자인 솔루션 프로젝트를 진행했습니다.

Daewoon Logistics is a specialized logistics and freight company focused on providing seamless logistics solutions



with in South Korea. Our priority is our clients' success, and we support the growth of their businesses through efficient



logistics management and prompt delivery. Offering a range of transportation options, we provide freight, mobility, e-commerce,



and 3PL services. Through real-time recruitment of reliable cargo drivers, we strive to be a trusted partner in mutual growth.

woodyz carried out a strategic and identity visualization and website design solution project for Daewoon Logistics



to support the brand's goal of providing seamless logistics solutions domestically. This project emphasized



Daewoon Logistics as "a trusted partner connecting logistics companies and drivers," aiming to secure differentiated



competitiveness in a similar market category.

Daewoon Logistics is a specialized logistics and freight company focused on providing seamless logistics solutions



with in South Korea. Our priority is our clients' success, and we support the growth of their businesses through efficient



logistics management and prompt delivery. Offering a range of transportation options, we provide freight, mobility, e-commerce,



and 3PL services. Through real-time recruitment of reliable cargo drivers, we strive to be a trusted partner in mutual growth.

woodyz carried out a strategic and identity visualization and website design solution project for Daewoon Logistics



to support the brand's goal of providing seamless logistics solutions domestically. This project emphasized



Daewoon Logistics as "a trusted partner connecting logistics companies and drivers," aiming to secure differentiated



competitiveness in a similar market category.

Concept

대운로직스는 단순한 물류 기업이 아닙니다. 물류센터,차주 그리고 상품을 받는 고객까지 매일 생각하며 보다 나은 서비스를 제공하며 고객과 함께 동반 성장하는

기업입니다. 대운로직스의 브랜드 디자인은 신속성, 신뢰성, 친근함을 바탕으로 고객에게 빠르고 믿음직하며 친숙한 파트너 이미지를 전달하는 데 중점을 둡니다.

DW Logics is more than just a logistics company. Every day, we consider our logistics centers, drivers, and the customers receiving

products to continuously provide better service and grow alongside our clients. Daewoon Logistics’ brand design focuses on conveying

a partner image that is fast, trustworthy, and approachable, built on the values of speed, reliability, and friendliness.

DW Logics is more than just a logistics company. Every day, we consider our logistics centers, drivers, and the customers receiving

products to continuously provide better service and grow alongside our clients. Daewoon Logistics’ brand design focuses on conveying

a partner image that is fast, trustworthy, and approachable, built on the values of speed, reliability, and friendliness.

Brand

Logo Design

대운 로직스의 약자인 ‘DW’를 활용한 워드마크를 디자인하였습니다. 물류센터, 차주 그리고 고객 서비스에 대한 신속함의 의미를 표현하려 하였고

대운 로직스가 갖고자 하는 친숙함, 신뢰감을 담고자 'D'를 둥글고 묵직하게 표현하여 디자인하였습니다. 또한 로고의 둥근 형태를 그래픽 시스템

및 웹디자인에도 연결하여 통일감을 줄 수 있도록 설계하였습니다.

대운 로직스의 약자인 ‘DW’를 활용한 워드마크를 디자인하였습니다.

물류센터, 차주 그리고 고객 서비스에 대한 신속함의 의미를

표현하려 하였으며

대운 로직스가 갖고자 하는 친숙함, 신뢰감을 담고자 'D'를 둥글고

묵직하게 표현하여 디자인하였습니다.

또한 로고의 둥근 형태를 그래픽 시스템 및 웹디자인에도 연결하여

통일감을 줄 수 있도록 설계하였습니다.

We designed a wordmark using the initials 'DW' of DW Logics. The design aims to express speed related to logistics centers,

carriers, and customer service, while conveying the familiarity and trust that DW Logics wants to embody.

The letter 'D' is represented in a rounded and solid manner toachieve this. Additionally, the rounded shape of the logo is

designed to connect ith the graphic system and web design, providing a sense of unity.

Brand

Colors

주황 색상의 의미는 대중적으로는 ‘원기,활력,적극,만족,용기’를 뜻하며 유교에서 주황색은 변화를 상징합니다. 



대운로직스 20년이상의 경력의 물류 솔루션을 기반으로 한 신뢰와 끊임없이 변화하는 활력을 가진 변화를 상징하며



해당 브랜드가 물류업계에서 차별화된 경쟁력을 확보할 수 있는 정체성을 가지기 위함입니다.

The color orange generally symbolizes “energy, vitality, proactivity, satisfaction, and courage.” In Confucian philosophy,



orange represents transformation. Based on its 20+ years of experience in logistics solutions, Daewoon Logistics embodies trust



and a continuous drive for dynamic change, symbolized by the color orange. This choice reflects the company’s commitment



to establishing a distinct identity in the logistics industry and securing a competitive edge through adaptability and innovation.

Web UIUX

(반응형)

Web UIUX

(반응형)